Compaen dames 1 verliest ook de tweede thuiswedstrijd

Na het verlies van de eerste thuiswedstrijd twee weken geleden waren wij er met zijn allen op gebrand om het deze keer anders aan te pakken. We hadden een weekend rust gehad, dus genoeg tijd om ons voor te bereiden op de wedstrijd tegen Protos.

We begonnen set 1 met Kyra, Jill, Lindsy, Tessa, Anouk, Nienke en Luna. Door een serviceserie van Kyra begonnen we de wedstrijd met een kleine voorsprong. Helaas konden we dit niet vasthouden en is de servicedruk in deze set verder ver te zoeken. Bij Protos begon het steeds meer te draaien en wij kregen de ballen niet meer op de grond. We verloren deze set dan ook met 16-25.

In de tweede set weten we wat meer in ons eigen spel te komen. De ballen op de grond krijgen gaat nog niet even makkelijk, maar in ons eigen Achterveld wordt hard gewerkt wat voor lange rally’s zorgde. Bij 14-17 achterstand kreeg onze coach ook nog een gele kaart omdat de time-out te lang duurde. Deze time-out hielp ons wel, want we kwamen terug tot 17-18. Er ontstond een vechtlust in het team en we werkten hard met zijn allen en door slim te spelen kwamen we op een voorsprong van 22-20. Helaas kunnen we het niet afmaken en won Protos deze set alsnog met 22-25.

Door het betere spel eind van de tweede set begonnen we met goede moed aan set nummer 3. Anna kwam in het veld voor Nienke. Deze set liep gelijk op, beide kanten waren erop gebrand om deze set binnen te slepen. De stand liep dan ook gelijk op. Tot de 20-20 stond het gelijk. Daarna lukte het Protos om uit te lopen tot de 20-23. Bij 22-24 komen we terug tot 24-24 door 2 ‘gelato’s’. Ondanks de wissel op 24-24 waarbij Lindsy het veld in kwam wint Protos deze set met 24-26.

In de vierde set kwam Lotte in het veld voor Manou, Robbin voor Kyra, Anna bleef staan en Nienke kwam terug voor Anouk.Bij een 0-3 achterstand is er niks meer te verliezen. We begonnen de set eindelijk met een goede voorsprong. De servicedruk die de hele wedstrijd weg was, kwam nu opeens terug en door goede series kwamen we op een voorsprong van 9-5. Dankzij mooie passjes konden onze spelverdelers de ballen goed verdelen en trokken we de voorsprong door naar 16-9. Echter kwam Protos toen weer meer in het spel. We maakten zelf onnodige fouten en dit zorgde ervoor dat Protos terugkwam tot 21-17. Na een aantal mooie killblocks en het enthousiasme van onze mini’s van de week, Rinske en Jada, wisten we de laatste set binnen te slepen met 25-18.

Helaas was dit niet het resultaat wat we hadden verwacht, maar zoals de coach zei ‘we hebben genoeg huiswerk voor de trainingen’. Aankomende week zijn we weer een weekend vrij, dus we kunnen hard werken aan het huiswerk! Zaterdag 28 oktober kunnen we dan laten zien wat we hebben geleerd in Houten tegen Taurus Dames 1.

Tekst: Nienke Geerdink