Compaen Dames 1 weet zich zelf niet te belonen tegen Zaanstad Merkala

Op zaterdag 16 maart speelden wij, Compaen Dames 1 in koog a/d Zaan tegen Zaanstad Merkala dames 1. De thuiswedstrijd werd nipt gewonnen door ons met 3-2. Vanwege afwezigheid/blessure van onze speelsters kregen we naast Anna en Lotte vandaag ook Indy en Jetske mee uit dames 2.

De eerste set beginnen we met Robbin, Manou, Tessa, Lindsy, Nienke, Anouk en Luna. We beginnen de wedstrijd lekker met 2 gelatos van Robbin en een aanvals punt van Nienke, dit kan nog wel eens een leuk potje worden.  Wel staan we na een aantal lange rally’s weer op 4-4. Na een mooie aanval van Lindsy staat er 6-8 op de teller, we kruipen daarna zelfs door naar een stand van 6-10. Helaas staan we na wat foutjes en mooie ballen van Zaanstad weer snel 10-10.  Eigenlijk blijft het de hele set gelijk op gaan, aan beide kanten worden mooie ballen gescoord en verdedigd maar ook fouten gemaakt. We komen voor te staan op 23-24, Zaanstad weet dit om te draaien naar 25-24 maar na een foutserve staat het toch weer 25-25. Toch staat na 2 fouten aan onze kant de teller op 27-25, dus 1-0 voor Zaanstad.

Ook de tweede set wordt gestart met dezelfde meiden als in de eerste set. Wij scoren de eerste bal na een mooie pass van Lindsy en een drietje van Nienke, 0-1 voor ons! We blijven lekker spelen, de pass wordt mooi gebracht, Robbin verdeelt de ballen lekker en er wordt gescoord door onze aanvallers. Ook deze set starten we met een lekkere voorsprong van 0-5! Manou scoort nog een lekker balletje waardoor we op 2-7 komen te staan, dit gaat goed. Het motortje van Zaanstad gaat ook weer lopen en de stand staat snel weer op 7-7. Jill komt erin voor Manou. Zaanstad komt tot een voorsprong van 13-8. We blijven hard werken maar het loopt even helemaal niet, we staan achter met 16-9 Lotte komt erin voor Lindsy. Anouk en Robbin maken een mooi blok, zo staat het 16-10. Gelukkig gaat het bij ons ook weer lopen. Er wordt goed verdedigd, geset en er worden mooie ballen aan het net gescoord. Zo komen we weer op een stand van 18-18. Toch komen de foutjes er weer in en staat het 21-19. Toch gaat het ook in deze set gelijk op en komen we tot een stand van 22-22. Ook in deze set maken we het weer spannend, met het nodige vlieg en duikwerk aan beide kanten staat er 25-25 op het scorebord. Toch komen we net te kort en wint Zaanstad ook deze set, maar dan met 28-26. 0-2 achter, dan maar een 5-setter.

In de derde set beginnen we met een andere  opstelling, we starten namelijk met: Robbin, Jill, Tessa, Lotte, Anouk, Anna en Luna. We beginnen deze set rommelig en staan al snel 4-1 achter. Om het lekker eentonig te maken komen we toch weer terug naar een gelijkstand van 4-4. Weer wordt er echt leuk gespeeld, aan beide kanten wordt er hard gewerkt waardoor lange rally’s ontstaan, zo komen we op een stand van 6-6. Bij ons wordt het weer wat slordiger en beginnen de foutjes er weer in te sluipen, zo staat het 9-6. Na een mooie bal van Anouk staat het 10-8, na een mooie aanval van Lotte staat het 13-11. We blijven steeds een achterstand houden, zo kijken we naar een stand van 17-12. Het wordt dus echt wel tijd dat er iets gaat gebeurden, er wordt nogsteeds heel hard gewerkt maar helaas gaat ook het volgende punt naar Zaanstad. Op 18-12 komt Jetkse erin voor Lotte, wel komen we daarna op een stand van 18-13. Maar helaas komen we de voorsprong van Zaanstad niet terug te draaien en staat het 21-15. Lotte komt er in het achterveld weer in voor Jetske. Na een mooie val van Tessa staat het 23-17, Jetske mag haar kunstje aan het net weer laten zien en komt er nog een keer in voor Lotte. Door twee gelatos van tessa komen we nog tot een stand van 23-19, Zaanstad neemt een time out en weten het hierna af te maken met 25-19. 3-0 voor Zaanstad.

Dan dat laatste puntje maar, we starten met: Robbin, Jill, Tessa, Manou, Nienke, Anna en Luna.

Ook deze set begint weer spannend, met een stand van 2-2 beginnen we wederom gelijk. Helaas kijken we vanaf daar achter een achterstand aan, Zaanstad blijft lekker spelen en wij gaan weer onze eigen fouten maken. Zo komen we op een stand van 10-5. We weten de fouten er niet uit te halen en ook het aanvallen lukt niet meer, zo staan we 16-6 achter. Lindsy komt in het veld voor Manou. Na een mooi blok van Nienke staat het 16-8. Het blijft heel moeizaam gaan, Jill scoort nog een balletje waarna het 19-9 staat en na een rommel bal komen we op 19-10. Op 21-10 word er een nog een bal geblokt, helaas weet ook dit niet meer voor het vuurtje te zorgen. Op 22-13 maakt Anna nog een mooie bal af en wordt er nog een gelato geserveerd door Jill. Op 23-17 weet Lindsy ons nog terug te serveren naar 23-20. Op 24-20 slaat Anna nog een mooie bal door het midden, maar helaas wint Zaanstad de set met 25-20. 4-0 voor Zaanstad.

Een hele leuke wedstrijd waarin het jammer is dat we onszelf niet wisten te belonen en toch de foutjes er weer in slopen. Alle meiden die weer hebben meegedaan bedankt! Op naar weer een nieuwe trainingsweek en weer een thuiswedstrijd op 23 maart in sporthal Oostzaan om 15.30 tegen VCV DS1, hopelijk tot dan!

Tekst: #1 Jill