Compaen MA1 handhaaft zich met succes in de hoofdklasse!

Om te beginnen met positief nieuws:
Gefeliciteerd, meiden van de MA1!
Jullie hebben je handhaving in de Hoofdklasse veiliggesteld.

Dit seizoen begon Compaen MA1, met spelers zoals Josi Adriaansen, Nienke van Duin, Nikki van Waaijen en Melle van Rijnsoever, samen met twee nieuwe aanwinsten, Ceylin Aydin en Kyra Leeuwerink (afkomstig van VV Zaanstad), aan de eerste seizoenshelft in de Hoofdklasse Meisjes A. Naast hun deelname aan de MA1-competitie spelen alle meiden ook dubbele competitie bij de dames en trainen ze bij de Compaen Volleybal Academie.

Dit jeugdige zestal bestaat voornamelijk uit B- of C-jeugdspelers. Ze zijn bewust ingeschreven in de Hoofdklasse om maximaal te worden uitgedaagd, en met succes!

De tegenstanders waren doorgaans langer en ouder, waarbij zelfs twee van de zes teams met dispensatie speelden! Anderen kwamen met vijf speelsters die in de 3e divisie bij hun Dames 1 actief waren. Het niveau was aanzienlijk hoog. Wij willen onze tegenstandsters bedanken voor de fantastische en uitdagende wedstrijden.

Bijna in elke wedstrijd slaagden we erin het onze tegenstanders moeilijk te maken en toonden we aan dat, ondanks een stuk jonger en veel kleiner te zijn, wij technisch uitstekend mee kunnen volleyballen. De meiden ontvingen dan ook veel complimenten van coaches voor hun spel en goede serve. Vaak wonnen we sets, soms zelfs met overtuiging, en af en toe zelfs twee, drie of vier sets.

Vaak waren er geen wissels beschikbaar omdat clubgenoten elders moesten spelen of kozen wij als coaches er bewust voor het met dit zestal te doen. Het spelen van wedstrijden onder druk was dan ook een echte uitdaging, gezien het ontbreken van wisselmogelijkheden. Goed gedaan, meiden!

Voor de laatste drie wedstrijden hebben we extra hulp ingeschakeld om ons in de 2e seizoenshelft te verzekeren van het spelen in de Hoofdklasse. Michelle Tijmes, Kate Corzellius, Tessa van Duijnhoven en Manou van Rijnsoever kwamen meespelen. Fantastisch, meiden, heel erg bedankt!

Het spelniveau steeg met deze invalsters verder. Zelfs met deze versterkingen werden sets en wedstrijden níet gemakkelijk gewonnen. Dit benadrukt des ter meer de goede prestaties van het zestal, zonder invallers, tegen diezelfde tegenstanders.

De benodigde punten zijn bijeengebracht. MA1 handhaaft zich in de Hoofdklasse en eindigde zelfs als 4e in de poule. Er valt nog veel te verbeteren en te leren, gelukkig maar. Maar, deze prestatie is knap.

Meiden, op naar de kerstvakantie en dan half januari gaan we enthousiast verder met de 2e helft! 💪🏼

Marieke en Edwin