Compaen Dames 1 neemt 4 punten mee naar Oostzaan

Zaterdag 9 december traden wij aan tegen VCV DS1. Gezien Veenendaal iets verder ligt dan onze gemiddelde uitwedstrijd spraken wij af de verzameltijd iets ruimer te nemen dan normaal. Dit kwam goed uit want na een technisch mankement konden wij met een kleine vertraging vertrekken. Eenmaal aangekomen in Veenendaal vond een van onze speelsters (lees Nienke Geerdink) het nodig om haar telefoon de binnenkant van de wc pot te laten zien, dit belooft veel goeds voor de wedstrijd.

We spelen de wedstrijd zonder invalsters en startten met Kyra, Jill, Lindsy, Tessa, Anouk, Nienke en Luna. Eigenlijk heb ik over deze zet heel weinig te zeggen. Alles ging goed! De serve liep als een malle, waardoor er aan de kant van VCV heel veel moeite was om de ballen bij de spelverdeler te krijgen. Als er vervolgens een leuke rally ontstond stonden we goed te verdedigen, te setten én aan te vallen. Er stond dan ook al snel 10-25 op het scorebord, de valse start betekende tot nu toe dus gelukkig niets voor de wedstrijd.

In de tweede set startten we met dezelfde 7 meiden. Eigenlijk gaan we gewoon verder waar we gebleven waren, wel weet vcv op meer ballen een antwoord te vinden dus gaan we wat gelijker op. We komen voor op 14-18 en dan komen Manou en Robbin in het veld voor Jill en Kyra. Ook na deze wissel blijft het prima lopen en spelen we de set netjes uit met een stand van 16-25, 0-2 voor ons!

In de derde set mochten Robbin en Manou blijven staan. We startten de set helaas niet op dezelfde manier als de vorige twee sets, we kijken al snel tegen een flinke achterstand aan. We staan 6-1 achter en Thomas neemt een time out. Deze time out helpt helaas niet en we weten onze motor niet meer te laten lopen. Bij 10-3 komen Kyra en Jill het veld weer in, maar ook deze wissel zorgt er niet voor dat we de stand kunnen omdraaien. Bij 19-9 komen Manou en Robbin weer terug. Helaas gaat alles wat in de eerste twee sets zo goed ging nu helemaal niet goed. Er is veel onrust in het achterveld en ook aan het net weten we niet te brengen wat we normaal wel doen. Bij 22-14 komen Kyra en Jill nog in het veld, maar helaas verliezen we deze set met 25-18.

Vergeten en door, in de vierde set startten Kyra, Jill, Lindsy, Tessa, Anouk, Nienke en Kyra. Helaas start ook deze set niet zoals gehoopt, we komen achter te staan met een stand van 6-2. Op deze stand wisselt Thomas Manou het veld in voor Tessa. We krabbelen weer omhoog en weten terug te komen tot 7-7. Vanaf dan weten we ons eigen spel weer op te pakken, de pass wordt weer netjes gebracht en het spel wordt mooi verdeeld waardoor de aanvallers makkelijker kunnen scoren. Bij 12-13 lijkt het nog een spannende set te gaan worden maar dan weten wij uit te lopen tot 14-19, hierna staat al snel 17-25 op het bord.

3-1 winst! Maar wel een wedstrijd met pieken en dalen. Deze week gaan we hard trainen om de pieken nog hoger te laten worden en de dalen sneller op te pakken. Op 16 december spelen wij om 15.45 thuis tegen Merkala Zaanstad dames 2, ook dit belooft weer een leuke wedstrijd te worden.

Zien we jullie in de sporthal? Tot dan!

Jill #1