Dames 1 is niet in staat het goede voorbeeld van Compaen JC1 te volgen!

Voorafgaand aan de wedstrijd van Compaen DS1 speelde Compaen JC1 op half centercourt tegen Taurus JC1 en wonnen overtuigend met 4-0. Helaas kon Dames 1 het goede voorbeeld niet volgen en werd het een zware middag met een matig resultaat tegen een directe concurrent, Taurus DS1.

In de 1e set begonnen wij met Luna, Jill, Robbin, Tessa, Lindsey, Nienke, en Anouk aan de wedstrijd. Jill scoort met een mooi prikbal 5-4 en Lindsey slaat met een slimme bal op de buitenkant van de handjes 8-7 binnen. Tot 9-9 gaat het gelijk op waarna Taurus naar 9-11 iets uitloopt. Op de serve van Robbin komen we terug tot 13-11. Op 15-15 komt Kyra voor Nienke op serve erin, helaas zonder resultaat. Op 16-17 voert Thomas een dubbele wissel door. Manou voor Robbin en Kyra voor Jill. Lindsey staat lekker te serveren en aanvallend scoren we onze punten. We lopen uit naar 20-18. Anouk scoort heerlijk 21-19 met een snelle middenaanval en geholpen door fout serves van Taurus lopen we uit naar 24-22. Helaas weten wij niet door te drukken en wint Taurus uiteindelijk de set met 24-26.

Ook in de 2e set start Thomas met Luna, Jill, Robbin, Tessa, Lindsey, Nienke, en Anouk. We komen niet super uit de startblokken en staan snel 1-4 achter. We weten dit recht te trekken met op 3-4 de score via de handen van Anouk, de 6-6 diagonaal door Tessa, 7-8 een killblock door Anouk, 8-8 heerlijk in de rechtdoor door Tessa en een ace van Anouk maakt 9-8. De fase daaropvolgend is slordig en verliezen we de controle op de wedstrijd. Op 10-17 komt Kyra voor Robbin. We tonen vechtlust en scoren 13-19 na een lange rally met een voor ons scorend killblock. In het achterveld doet Luna er echt alles aan om het veld schoon te houden, maar ondanks onze vechtlust gaat de set helaas ruim verloren met 16-25.

In de 3e set mogen Jill, Luna, Nienke, Kyra, Anna, Tessa, en Manou starten. Taurus start wederom scherper aan de set dan wij. Met veel servedruk lopen ze uit naar 1-4. Op de serve van Tessa komen we op een 5-4 voorsprong. In de fase die volgt scoren we vooral blokkerend, eerst Jill gevolgd door Nienke. Nienke staat ook lekker te serveren! Tot 14-14 gaat de strijd gelijk op, wordt er lekker verdedigd en scoren we onze puntjes. We hebben ons ritme hervonden. Na een lange rally vindt Jill het gaatje in het block en wordt het 15-16. Toch loopt Taurus opnieuw uit naar 15-19 en neemt Thomas een time-out op 15-18. Maar dan, dan komt Nienke op serve 17-19 een ace, goede verdedigende actie van Nienke en de score Manou maakt 18-19 en na de time-out van Taurus weer een ace van Nienke en het wordt 19-19. Bij de big points wordt het opnieuw rommelig. Op 22-23 komt Robbin er op serve in voor Anna, maar helaas wordt het 22-24. Helaas maakt Taurus en niet wij het karwei vakkundig af en verliezen we de set met 22-25.

De 4e set starten we met Jill, Anouk, Nienke, Tessa, Lindsey, Robbin, en Luna. We komen snel op 0-3 voorsprong en via een ace van Tessa komen we op 6-3. Lindsey slaat prachtig in de rechtdoor de 9-5 binnen. De scheidsrechter ziet dit echter anders en roept UIT. Dit tot terechte woede van onze coach Thomas. Als we dan al niet onze middag hebben, is een niet scherpe arbitrage niet helpend. Taurus komt terug tot 9-10 en de dubbele wissel volgt. Jill voor Kyra en Manou voor Robbin. Op 13-12 komt Robbin weer voor Manou en Jill weer voor Kyra binnen de lijnen. Robbin bedient Nienke en met een snelle middenbal wordt het 16-14. Op 17-15 komen Manou en Kyra weer in het veld via de bekende dubbele wissel. We lopen langzaam weg en op Lindsey haar serve waait heerlijk naar buiten 20-16. Onder leiding van Luna verdedigen we goed, Kyra verdeelt het spel heerlijk en met een harde klap slaan we 21-17 binnen. Tessa slaat snoeihard 24-19 binnen en met nog een harde klap van Manou slaan we met 25-20 de setwinst in set 4 binnen.

We verliezen deze thuiswedstrijd met 1-3 waardoor wij naar de 8e plek in de competitie zakken. Volgende week gaan we er weer volle bak op uit tegen VOLEVO in Leidschendam. Hoewel niet om de hoek kunnen wij jouw support momenteel goed gebruiken en hopen wij je daar te zien.

Tekst: #8 Manou van Rijnsoever