Compaen Dames 1 verliest eerste wedstrijd van 2024

Na twee weken rust in verband met de kerstvakantie vertrokken wij afgelopen zaterdag richting ‘s-Gravenhage voor de wedstrijd tegen kalinko. Dit team zijn we al twee keer tegen gekomen dit seizoen. De eerste keer was met de bekerwedstrijd, deze wedstrijd waren wij de sterkste. De thuiswedstrijd kwamen wij niet eens in de buurt van ons eigen niveau, dus we waren gebrand om deze wedstrijd wel te pakken.

In set 1 begonnen wij met Kyra, Lindsy, Tessa, Jill, Anouk, Nienke en Luna. We begonnen de wedstrijd sterk. We hadden een goede servicedruk, waardoor Kalinko niet in hun eigen spel kon komen. Wij hadden hierdoor de kans om met vrijuit  te spelen en sleepten deze set binnen met 25-16.

Set 2 verliep helaas wat anders. Onze servicedruk viel weg. Kalinko had hierdoor de kans om het spel goed te verdelen en hierdoor de ballen bij ons op de grond te krijgen. Wij kregen dit niet onder controle en verloren deze set met 25-16.

Ook in set 3 wisten wij dit niet om te draaien. Onze eigen fouten namen toe en het plezier in het spelletje verdween. Bij kalinko steeg het plezier juist en verdwenen de fouten. Wij wisten achterin de ballen niet meer van de grond te halen en aan het net konden de gaten aan de overkant niet gevonden worden. Ondanks verschillende wissels van onze invallers Unice, Zoë-Jane en Aerin kwamen wij niet in ons eigen doel. Ook deze set verloren wij, met 25-13.

In set 4 was het vooral van belang dat wij met z’n allen weer met plezier zouden vechten voor elk punt zoals we dat zo goed deden in set 1. Helaas lukte dit niet. Dit in combinatie met de sevicefouten zorgde voor een flinke achterstand. Aan het eind van de set kwamen we langzaam terug, maar het mocht niet meer baten. Ook deze set verloren we met 25-20.

Na deze teleurstelling gaan we deze week weer hard aan het werk om volgende week beter resultaat neer te zetten. Dan spelen we in Oostzaan om 1545 tegen Sovoco, deze wedstrijd verloren we uit nipt met 3-2. Hopelijk kunnen wij ze thuis terugpakken. Komen jullie ons aanmoedigen? Tot dan.

Tekst: #5 Nienke Geerdink