Wedstrijdverslag Compaen DS1 - Kalinko DS1

Eerste thuiswedstrijd voor Compaen D1 is een domper.

Zaterdag 30 september stond de eerste thuiswedstrijd op de planning tegen Kalinko D1. Tijdens de eerste bekerronde werd er van deze tegenstander gewonnen met 3-1. Wat er die wedstrijd goed ging, ging zaterdag allemaal fout.

Set 1 begonnen we met Tessa, Lindsy, Kyra, Anouk, Nienke, Jill en de libero Luna. Ondanks dat we de set met een voorsprong begonnen, goede services hadden, de coach van de tegen partij zelfs een gele kaart kreeg, keerde het tij zich helaas en ging Kalinko eroverheen. Wij verloren de set net aan met 22-25.

In set 2 werd Jill gewisseld voor Manou. Vanaf het begin loopt het niet lekker, vertrouwen we niet op elkaar en maken we slordige fouten. Hierdoor komen wij al snel op een achterstand van 12-17. Thomas probeert nog wat wissels uit, maar helaas mocht dat allemaal niet baten. We verliezen met 17-25.

In de 3de set hebben we een aantal wissels doorgevoerd. Robbin voor de spelverdeling, Jill weer op de diagonaal en Manou dit keer op de passer/loper positie. In deze set begonnen we weer iets beter dan Kalinko, maar ook nu keerde het tij zich weer. Bij Kalinko lukte alles wat bij ons niet lukte. Thomas gooit er nog een dubbele wissel in, maar helaas leek het alsof wij de wedstrijd al hadden opgegeven. De set wordt verloren met alweer 17-25.

De 4de set gingen we in met de hoop toch nog een puntje te kunnen pakken. We wisselen onze midden Anouk voor Anna, maar helaas komen we in deze set ook weer op een verre achterstand van 8-14. Ondanks dat Manou in de wedstrijd goeie ballen raak heeft geslagen, lukte het niet om verder als team een set winst te kunnen pakken. We verliezen dan ook de 4de set met 19-25.

Een leuke wedstrijd was het zeker niet, maar wel leerzaam en goed om over na te denken wat er nou eigenlijk allemaal fout ging en vooral waarom het fout ging. 7 oktober hebben we geen wedstrijd, dus het wordt flink trainen de aankomende twee weken, om hopelijk op 14 oktober wel een goede wedstrijd te kunnen laten zien voor ons thuis publiek. Ditmaal tegen USV Protos D1 om 15:30, in Sporthal Oostzaan.

Een special thanks to onze leuke mini’s van de week Milou en Jamie!!

Tekst: #4 Luna Brandt